Πως λοιπόν θα οδηγήσουμε κάποιον στην πίστη, και μάλιστα όταν δεν είναι πνευματικά καλλιεργημένος;

Αποτέλεσμα εικόνας για πως θα πιστεψει καποιος στον θεο

 θρίαμβος τς κκλησίας – γιος ωάννης Χρυσόστομος

Πς ποδεικνύεται τι  Χριστς εναι Θεός; Στ βασικ ατ ρώτημα ς μν προσπαθήσουμε ν’ παντήσουμε μ τ πιχείρημα τς δημιουργίας τοορανο κα τς γς, γιατί  πιστος δν θ τ παραδεχθεν το πομε τινέστησε νεκρούς, θεράπευσε τυφλούς, διωξε δαιμόνια, οτε τότε θσυμφωνήσει. ν το πομε τι ποσχέθηκε νάσταση νεκρν, βασιλεία ορανν κα νέκφραστα γαθά, τότε χι μόνο δν θ συμφωνήσει, λλ καθ γελάσει.

Πς λοιπν θ τν δηγήσουμε στν πίστη, κα μάλιστα ταν δν εναι πνευματικ καλλιεργημένος; σφαλς μ τ ν στηριχθομε σ λήθειες, πο κι μες κα ατς παραδεχόμαστε χωρς καμι ντίρρηση κα μφιβολία.
Σ ποι λοιπν σημεο συμφωνομε μαζί του πόλυτα; Στ τι  Χριστς φύτεψε τν κκλησία. π’ ατ θὰ... φανερώσουμε τ δύναμη κα θ’ποδείξουμε τ θεότητα το Χριστο. Θ δομε τι εναι δύνατο ν’ ποτελενθρώπινο ργο  διάδοση το Χριστιανισμο σ’ λη τν οκουμένη μέσα στόσο σύντομο χρονικ διάστημα. Κα μάλιστα, ταν  χριστιανικ θικπροσκαλε στν νώτερη ζω νθρώπους μ κακς συνήθειες, δούλους τςμαρτίας. Κα μως,  Κύριος κατόρθωσε ν λευθερώσει π’ λα ατ χι μόνο μς, μ λόκληρο τ νθρώπινο γένος.
Κι ατ τ κατόρθωσε χωρς ν χρησιμοποιήσει πλα, χωρς ν ξοδέψει χρήματα, χωρς ν κινητοποιήσει στρατούς, χωρς ν προκαλέσει πολέμους. Τ κατόρθωσε ξεκινώντας μ δώδεκα μόνο μαθητές, πο ταν σημοι,μόρφωτοι, φτωχοί, γυμνοί, οπλοι…
Μ τέτοιους νθρώπους κατόρθωσε ν πείσει τ θνη ν σκέφτονται σωστά,χι μόνο γι τν παροσα ζωή, λλ κα γι τ μέλλουσα. Μπόρεσε νκαταργήσει προγονικος νόμους, ν ξεριζώσει ρχαες συνήθειες κα νφυτέψει νέες. Μπόρεσε ν’ ποσπάσει τν νθρωπο π τν εκολο τρόπο ζως κα ν τν δηγήσει στ δύσκολο. Κα λ’ ατ τ κατόρθωσε, ν λοι Τν πολεμοσαν, ν  διος εχε πομείνει ξευτελιστικ σταύρωση καταπεινωτικ θάνατο!
σφαλς δν συμβαίνουν ατ στος νθρώπους. Μλλον τ ντίθετα τος συμβαίνουν. σο δηλαδ ζον κα εδοκιμον ο διοι, τ ργο τους προοδεύει.ταν μως πεθάνουν, καταστρέφεται μαζί τους ,τι δημιούργησαν. Κα αττ παθαίνουν χι μόνο ο πλούσιοι οτε μόνο ο ρχοντες, λλ κα οκυβερντες κόμα. Γιατί κα ο νόμοι τους καταλύονται κα  μνήμη τους σβήνει κα τ’ νομά τους ξεχνιέται κα ο μπιστοι νθρωποί τους παραγκωνίζονται.
Ατ συμβαίνουν σ’ κείνους, πο πρτα μ’ να νεμα κυβερνοσαν λαος κα δηγοσαν στν πόλεμο λόκληρες στρατιές. Σ’ κείνους, ποκαταδίκαζαν σ θάνατο κα νακαλοσαν ξόριστους.
Στν Κύριο μως γινε κριβς τ ντίθετο. Θλιβερ ταν  κατάσταση τοργου Του πρν π τ σταύρωση:  ούδας Τν πρόδωσε,  Πέτρος Τνρνήθηκε, ο πόλοιποι μαθητς φυγαν γι ν σωθον κα πολλο πιστοΤν γκατέλειψαν. Μόνος μεινε νάμεσα στος χθρούς. μως, μετ τσφαγ κα τ θάνατο, γι ν μάθεις τι δν ταν πλς νθρωπος Σταυρωμένος, γιναν λα λαμπρότερα, φαιδρότερα, νδοξότερα.
 Πέτρος,  κορυφαος πόστολος, ατς πο πρν π τ σταύρωση δνντεξε τν πειλ μίας πηρετριούλας, λλά, μετ π τόσες οράνιες διδασκαλίες κα τ συμμετοχή του στ θεία μυστήρια, επε τι δν γνωρίζει τν Κύριο, ατς  διος, μετ τ σταύρωση, Τν κήρυξε στ πέρατα τς οκουμένης. ναρίθμητα πλήθη μαρτύρων θυσιάστηκαν, γιατί προτίμησαν νθανατωθον παρ ν’ ρνηθον τν Χριστό, πως τν εχε ρνηθε κορυφαος πόστολος, τρομοκρατημένος π τν πειλ νς κοριτσιο.λες τώρα ο χρες, λες ο πόλεις, τ ρημικ κα τ κατοικημένα μέρη, τν Σταυρωμένο μολογον. Σ’ Ατν πιστεύουν ο βασιλιάδες κι ο στρατηγοί, ορχοντες κα ο πατοι, ο δολοι κα ο λεύθεροι, ο γράμματοι κα ομορφωμένοι, ο βάρβαροι κα τ διάφορα θνη τν νθρώπων.
κόμα κι  μικρς κα σήμαντος κενος τάφος, πο δέχθηκε τ αμόφυρτο μαρτυρικ σμα το Κυρίου, εναι τιμιότερος π χίλια βασιλικ παλάτια κασεβαστς κόμα κα στος βασιλιάδες.
Τ παράδοξο μάλιστα εναι, τι ατ πο συνέβη στν Κύριο, συνέβη καστος μαθητές Του. Γιατί ατος πο περιφρονοσαν κα φυλάκιζαν, ατος πο βασάνιζαν σκληρ μ ναρίθμητα μαρτύρια, ατος κριβς τος διους, μετ τ θάνατό τους, τος τιμοσαν περισσότερο κι π τος βασιλιάδες.
Κα πς φαίνεται ατό; Στ Ρώμη, ο ατοκράτορες κα ο πατοι κα οστρατηγο τ πάντα γκαταλείπουν, κα τρέχουν ν προσκυνήσουν τος τάφους το ψαρά Πέτρου κα το σκηνοποιο Παύλου. Στν Κωνσταντινούπολη, ατο πο φορον τ στέμματα, θέλουν ν νταφιαστονχι κοντ στος τάφους τν ποστόλων, λλ στ πρόθυρα τν ναν τους. Κι τσι γίνονται ο βασιλιάδες θυρωρο τν ψαράδων! Μάλιστα δν ντρέπονται γι’ ατό, λλ κα καυχνται. Καυχνται χι μόνο ο διοι, λλκα ο πόγονοί τους.
ταν ο μαθητς το Χριστο ταν μόνο δώδεκα κα δν πρχε στ σκέψη κανενς  κκλησία, ταν κόμα  ουδαϊκ συναγωγ νθοσε κα  σεβς εδωλολατρία κυριαρχοσε σ’ λόκληρη σχεδν τν οκουμένη,  Κύριος εχε προφητέψει: «Πάνω σ’ ατ τν πέτρα (δηλαδ πάνω στν μολογία πίστεως το Πέτρου) θ οκοδομήσω τν κκλησία μου, κα δν θ τν κατανικήσουν ο δυνάμεις το δη» (Ματθ. 16:18).
Διαπιστώνεις τν λήθεια ατς τς προφητείας; Βλέπεις τν κπλήρωσή της; Σκέψου πόσο σημαντικ γεγονς εναι  ξάπλωση τς κκλησίας σχεδν σ’ λη τ γ μέσα σ σύντομο χρονικ διάστημα. Σκέψου πς λλαξε τ ζω τόσων θνν κα δήγησε στν πίστη τόσους λαούς, πς κατάργησε προγονικ θιμα, πς πελευθέρωσε π μακροχρόνιες συνήθειες, πς σκόρπισε σν σκόνη τν κυριαρχία τς δονς κα τ δύναμη τς μαρτίας, πς ξαφάνισε σν καπν τν κάθαρτη τσίκνα τν θυσιν, τς εδωλολατρικς τελετές, τς βδελυκτς ορτές, τ ξόανα, τος βωμος κα τος ναούς, πς οκοδόμησε παντο για θυσιαστήρια, στν πατρίδα μας κα στς χρες τν Περσν, τν Σκυθν, τν Μαύρων, τν νδν. Τί λέω; κόμα καστ Βρετανικ νησιά, πο βρίσκονται μακρι π τ Μεσόγειο, στν κεανό,πλώθηκε  κκλησία κα χτίστηκαν θυσιαστήρια.
Τ ργο τς πελευθερώσεως τόσων λαν π μακροχρόνιες ασχρς συνήθειες, καθς κα  μεταβολ το τρόπου τς ζως π τν εκολο στν πολ δύσκολο, εναι πράγματι θαυμαστό, μλλον περθαύμαστο.ποδεικνύει θεία νέργεια, κόμα κι ν κανες δν τ εχε μποδίσει, κόμα κιν πικρατοσε ερήνη κα πολλο τ εχαν βοηθήσει. Γιατί  ξάπλωση τςκκλησίας δν ρχόταν σ σύγκρουση μόνο μ τν ρχαία συνήθεια, λλκα μ τν δονή, τν εχάριστο τρόπο ζως. Εχε δηλαδ δύο σχυροςντιπάλους, πο τυραννοσαν τος νθρώπους: τ συνήθεια κα τν δονή.
σα εχαν παραλάβει, πολλος αἰῶνες πρίν, π τος πατέρες, τος παπποδες κα τος ρχαιότερους προγόνους, κόμα κι σα εχαν παραλάβειπ φιλοσόφους κα ρήτορες, λα ατ συμφώνησαν ν τ περιφρονήσουν, πράγμα ξαιρετικ δύσκολο. πρεπε κόμα ν δεχθον ναν νέο τρόπο ζως, κα μάλιστα πολ δυσκολοτερο. Γιατί πομάκρυνε π τν τρυφ καδηγοσε στ νηστεία. πομάκρυνε π τ φιλαργυρία κα δηγοσε στνκτημοσύνη. πομάκρυνε π τν σέλγεια κα δηγοσε στν γνεία.πομάκρυνε π τ θυμ κα δηγοσε στν πραότητα. πομάκρυνε π τφθόνο κα δηγοσε στ φιλία. πομάκρυνε π τν νετη κι εχάριστη ζωκα δηγοσε στ δύσκολη, τ σκληρή, τ γεμάτη θλίψεις. Κα μάλισταδηγοσε σ’ ατν κείνους, πο εχαν συνηθίσει στ ζω τν νέσεων. Γιατί δν γιναν, βέβαια, χριστιανοί, νθρωποι πο ζοσαν σ’ λλους κόσμους καδν εχαν μαρτωλς συνήθειες, λλ γιναν κενοι πο εχαν σαπίσει μέσα σ’ ατς κα εχαν γίνει πι μαλακο κι π τν πηλό. Ατος κάλεσε νβαδίσουν τν σκληρ κα τραχ δρόμο. Κα τος πεισε ν τν βαδίσουν!
Πόσους πεισε; χι μόνο δύο  δέκα  εκοσι  κατό, λλ’ μέτρητους.


https://ellasnafs.blogspot.gr/2017/12/blog-post_130.html